hej hej bloggen

Känner faktiskt för att skriva några rader idag :)

Sen jag skrev sist har det inte hänt mycket bara jobb jobb jobb :)
Har börjat fundera på om jag ska börja plugga (Nu blir du väl glad Julia!? :P) och har lite ideér om vad jag skulle kunna söka, men undrar om jag verkligen skulle palla det!? Aja ska väl kolla runt lite och höra andras åsikter så får vi väl se :)

Hur är det med er då? Har varit dålig på att svara på kommentarer och så, men ska bli bättre på det!

Kommer nog uppdatera de gånger jag känner för det så förhoppningsvis kommer inte bloggen att dö :P

Later.

Kommentarer
Postat av: Lina

hej hej :D kul att du skrev, var så himla länge sen jag hörde från dig, hur mår du? :) [email protected] är min mail om du har msn så kan vi snacka mer :D



Nej, det är väldigt lätt att få lägenhet (om man som vi är desperata och var tvungna att flytta) till SKITOMRÅDEN, dvs majoriteten invånare och långt ifrån stan men om man vill "börja där" är det rätt lätt att få lägenhet men om man är mer kräsen redan från början så är det betydligt längre köer och svårare att få lägenhet. Funderar ni på att flytta till gbg? :D förutom andrahand på blocket så finns det bara en enda bostadsförmedling i göteborg till skillnad från alla andra städer i sverige hahaha. Det är väl för att alla ska ha samma chans antagligen, jag vet inte riktigt, men vill du ha förstahandskontrakt måste man alltså bli medlem därigenom. www.boplats.se är adressen, du kan ju alltid bli medlem (självklart gratis) och vill du ha lägenhet i innerstan måste du ha vart medlem i minst 7 år så det är ju bara att börja å få poäng ;) När du blir medlem där så väljer du vad du söker för lägenhet, vilken storlek, maxhyra och i vilka områden du söker och så ser du det varje gång du loggar in sen :) långt inlägg blev det men jag hoppas du fick svar! :)

2010-04-03 @ 13:19:10
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅH, VA KUL ATT DU SKRIVER LITE HÖRRU! :) Och du vet väl att det finns pluggprogram på universitet som inte alls är krävande :) Har du lagt ner frisörtankarna? =/ Känn efter vad du vill, du har ju alla möjligheter.. Och se till att fly från Lindesberg innan det är "för sent" ;) Din familj finns ju fortfarande kvar där ju! KRAMAR <3

2010-04-07 @ 09:34:10
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ojj, det var länge sen. Vad jobbar du med nu? Bor du kvar i lindesberg? Hur er framtidsplanerna ut?



Hoppas det är bra med dej. Här är allt bra. ska göra högskoleprovet imorgon, så jag är lite nervös. Sen har jag sökt in till sjuksköterska, som jag så gärna vill komma in på :)



Hare bäst. Kram

2010-04-09 @ 09:13:00
URL: http://zandry.blogg.se/
Postat av: Lina

hm ja det är ruskigt dyrt, vi bodde i en KANONFIIIN tvåa förut, men när eddie blev av med jobbet var vi tvungna att lämna vårat underbara hem för en månadshyra på 15000 var inte hållbart när jag knappt fick ut det på min lön. Hade jag jobbat över så hade jag kanske haft råd med månadshyran men INGENTING mer och det går ju inte. Nu har vi flyttat (var väldigt desperata) till ett så kallat skitområde som heter kortedala. Kortedala är visserligen det "bästa skitområdet" och helt okej. Nu bor vi i en pyttelägenhet som är oerhört trång och i fruktansvärt skick men vi har mindre än halva hyran. Nu ligger vi på 6800 (så underbart!)men vi letar oss ut från göteborg. Södra norrland (sundsvall, örnsköldsvik tex) ligger högst på listan men vi måste ju ha jobb först, men sen jävlar, så flyttar vi hahaha :D med skitområden räknas angered, biskopsgården, länsmansgården, bergsjön och hjällbo så dom ska du hålla dig undan. Det är ruskigt långt från stan, nästan bara invandrare, lägenheterna oftast i väldigt dåligt skick men som sagt billiga hyror. :D

2010-04-09 @ 20:13:49
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jaha, vad funderar du på att plugga då?



Haha, jag har hört trvärt om. Att sjuksköterska inte alls är så jobbigt. Kanske under tenta-perioderna... Men men, man får väl se med egna ögon.

2010-04-15 @ 12:05:49
URL: http://zandry.blogg.se/
Postat av: Lina

hm ja jag vet inte, fortfarande på idénivå. Vi har snackat rätt mycket om att flytta ifrån gbg just för att kunna ha familj på riktigt med ett fint hus och trädgård. Ska du ha en fin villa i gbg med fin trädgård i ett bra område får man punga upp 7-8 miljoner vilket är lite tråkigt. Men än så länge ska vi allt stanna i gbg och så får vi se hur det blir i framtiden =) Man måste alltid drömma om hur det kan bli, och en av våra drömmar är att flytta till en stad där vi knappt känner någon och börja om på nytt, med jobb, hus och vänner så jag hoppas det blir så men de närmsta åren blir allt gbg iaf haha

2010-04-15 @ 12:25:25
URL: http://linashorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0