lägenhets städning + sjukdom = dålig uppdatering

nu var det länge sedan jag skrev, men jag har haft så mycket att göra med lägenheten att det har blivit lidande.
som sagt så blev den klar onsdags och jag var där och städade det från topp till botten och vi hann göra ganska mycket den dan. Vi hann ställa tillbaka nästan alla möbler i alla rummen och greja med lite annat också : )

Sedan var vi till örebro på torsdagen och hämtade hyllan som inte fanns helgen innan, vi hann även en sväng på stan så vi gick in på village och köpte lite julgrejer : ) Jag skulle börja jobba vid halv sju och vi kom väl hem runt fyra tiden och då började vi att sätta ihop hyllan och skrivbordet och vi blev nästan precis klara innan jag skulle jobba, men det var riktigt kämpigt att få ihop hyllan och jag höll på att bli tokig!! Som tur var fick vi ihop skiten och det blev riktigt snyggt : )

På fredagen hade vi myskväll där vi lagade kyckling och pasta med pastasås och så blev det lite film tittande och även lite fixande i lägenheten! Sen åkte vi ganska sent till fagersta för vi skulle hämta resten av grejerna som magnus skulle ha i lägenheten. Vi blev bjudna på chokladbollar som karin hade bakat hemma hos magnus föräldrar och de var riktigt goda ^^

Vi hade blivit bjudna på mat av min farmor på lördagen så vi skulle dit och äta med resten av familjen vid fem tiden, men innan det så skulle vi hämta magnus bil som han skulle ha i jobbet, så vi fick åka till örebro ännu en gång för att hämta den. Sedan var vi och käkade hos farmor och det var god mat som vanligt : ) Det var väl lite av ett tidigt fars dag firande och det var skönt att få det gjort redan på lördagen, faktiskt.

Söndagen spenderade vi på att inte göra någonting faktiskt, jag låg typ framför tv:n och magnus höll på att packa och greja för han skulle dra iväg till enköping vid sex tiden. Gjorde Lasagne som jag har varit sugen på så himla länge och det var riktigt riktigt gott!! Men sedan fick vi besök av mamma, pappa och mormor : ) de ville kolla in lägenheten och så...vi fick tårta av mormor för hon hade bakat nu till fars dag och tydligen så hade de varit en sväng till morfar och bjudit han på tårta också : ) Vi fick även hjälp att sätta upp våran spegel som var ganska tung så de fick jobba lite nu när de var på besök ; ) senare drog magnus coh jag blev ensam igen...kändes lite tråkigt att han hade åkt iväg igen...men men sånt är livet.

I måndags skulle jag jobba kväll och det gick bra, men under kvällen hade jag börjat blivt öm om vänster kind och den hade börjat flamat upp och såg inte så värst bra ut...så när jag slutade åkte jag förbi vid mamma och pappa och visade vad som sket. Mamma tyckte jag skulle åka upp till akuten och det gjorde jag också! Åkte upp dit strax innan elva och jag fick ta lite blodprov och sedan var det en lång väntan...när jag äntligen fick en läkare så var väl klockan runt tolv och sedan kände han lite på mig och ställde en drös med frågor, men han kunde inte ge mig en diagnos så jag skulle åka till örebro nästa dag för att de skulle få kolla på mig där...blev skapligt förbannad och orolig...klockan var väl nästan ett och då hade man suttit där två timmar utan resultat fan vilket jävla helvete! så det var bara att gå och lägga sig eftersom man var tvungen att gå upp tidigt och ringa till örebro på morgonen.

Gick upp vid åtta och ringde till örebro och skulle få prata med en i receptionen 10.40 så då drog jag och handlade mig lite god frukost innan de skulle ringa. När de väl ringde så berättade jag vad som hade sket på natten och hon i receptionen blev förbannad för att jag skulle åka till örebro när vi har lika bra experter i linde, men jag sa det; "ja, men det är väl inte mitt fel att han hade ringt till örebro om det igår och bestämt det med dom!?"  Vilken jävla grinig kärring alltså!! Åhhh blev så jävla förbannad!! Folk kan aldrig vara nå trevliga mot en de ska bara vara taskiga så fort de får tillfälle!
Fick iaf en tid kl ett så jag drog in i duschen och gjorde mig i ordning och ringde mamma och frågade om hon kunde bli med i fall de skulle vara taskiga där på plats med. Det gick bra och de visade sig att jag hade Streptokocker och jag skulle käka pencilin i 10 dagar, men skulle inte rodnaden gå ner kunde det vara nåt annat...hmm hoppas inte på det iaf.

Ja det var min vecka det hoppas det inte var ett allt för jobbigt inlägg : ) men jag ville skriva av mig lite : )
Hoppas allt är bra med er iaf!
puss hej <3

                                                
                                                    en inte så glad suzi

Kommentarer
Postat av: Magnus

det där såg ju inte så kul ut :/ Jag har värsta fina hotellrummet här i Stockholm :) Här kan vi bo nångång :P

2008-11-13 @ 14:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0